00.58 Surffailin netissä etsien The Island elokuvasta tietoja, kunnes eteen tuli blogi. Addiktoituneena tietysti ajattelin, ettei blogi voi huono olla jos siinä puhutaan elokuvista. En arvannutkaan mitä tuo blogi tulisi tekemään.

Hetken lueskeltuani blogia, se paljastui olevan Helsinkiläisen nuoren sällin blogi elämästään. Vähän lueskelin, kunnes klikkasin linkistä erästä kuvaa näytille. Kotihaku -kirjekuori jossa on tuon pojan ja Neidin nimi. Hän siis muuttaa jonkun äijän kanssa yhteen Helsinkiin. Neiti sattui olemaan messengerissä ja hetken pohdinnan jälkeen mainitsin asiasta hänelle. Alkoi armoton anteeksipyytelyjen tulva ja selityksen sekamelska. Teki mieli sanoa että "Ole nyt vittu hiljaa." Hillitsin kuitenkin itseni. "Ihmetten mikset ole minulle vihainen." Totta helvetissä olen vihainen. Nyt sen vain tajuan. En rakastanut sinua niin paljon, että voisin olla tarpeeksi vihainen. Olen vihainen vain sen takia että et kertonut minulle. Herätit minussa melkein saman tunteen, kuin sinua edellinen nainen. Exäni. Olin rikki ja en voinut rakastaa niin paljon.

Mitä me edes ikinä teimme, me bunkkasimme koululla, meillä, teillä, autossa, rantsulla, isoveljen luona... Teimmekö me edes koskaan mitään yhdessä, paitsi bunkkasimme. Nyt sen vasta tajuan mitä eroa on seurustelulla ja tapaamisella. Rakastinko sinua vai halusinko vain viettää aikaa sinun kanssa. Olin rikki ja kaipasin lohdutusta. Julma ihminen sanoisi, että käytit minun tilaani hyväksesi ja nyt heitit minut syrjään. Mutta ei se niin ole. Tiedän että minä tein sen. Olin rikki ja liimainnuin sinuun vain saadakseni läheisyyttä. Joskus luulin sitä joksikin enemmäksi, mutta olin rikki... RIKKI! Sinä sen vitun hyvin tiesit ja silti et kertonut minulle. Minä sen helvetin hyvin tiedän milloin meidän tiet alkoivat eroamaan. Ja tuossa angstissa uskottelin itselleni rakastavani sinua, koska en olisi kestänyt eroa. Kaipasin läheisyyttä.

Kysyin tänään : "Milloin?" Vastasit  "Eron jälkeen." Pyysin rehellistä vastausta, mutta sainko sitä. Mitä olivat ne puheet sen kesäisen irc-miitin jälkeen. Siitä elokuvapojasta, ja miten vietit aikaa hänen kanssa. Mitkä ovat nuo tuon pojan blogin postaukset, jotka kertovat muusta kuin "Eron jälkeen." Jälleen kerran minä en tunne mitään naisia kohtaan. Näin kävi Exän kanssa ja näin kävi nyt Neidin kanssa.

Kiitos tästä. En silti syytä sinua. En minäkään panostanut meidän suhteeseen. Ei se ollut sinun vika kokonaan. Anteeksi jos en hetkeen voi luottaa sinuun.



Minä vihaan sinua, minä haluan sinua.
Osaan lukea nuo sanat tuosta asennostasi
Sinä valkoisella lakanalla, olet kuin nainen.
Mutta halua olla nainen, etkä minun olevan mies.

Cmx - Kultanaamio