Hakatessani päätä seinään liikkuvien kappaleiden simuloinnissa tietokoneella, Skype aloitti rytmikkään sykähtelynsä. Yliopistonainen. Nostelin huvittuneen mietteliäänä vasenta kulmakarvaani ajatellessani mitä asiaa hänellä nyt taas voisi olla. Ajattelin ensin brutaalisti vain ohittaa viestin olankohautuksella, mutta ajatellessani vaihtoehtona Steinerin säännön pariin takaisin palaamisesta huokaisin syvään ja annoin hänelle mahdollisuuden. En minä kuitenkaan mikään mulkku halua olla, ja mikä tahansa oli nyt parempi kuin duuni. Morjestin digitaalisesti takaisin kohteliaan neutraalisti.
 

"Mulla on ikävä seksiä sun kanssa." Jaa. Että tällainen keskustelu. Miten tuollaiseen nyt pitäisi edes vastata. Hämmentyneenä sönkötin jotain takaisin. Hetken viestejä vaihdeltuamme ymmärsin mitä koko viestittelyllä haettiin. Friends with Benefits. Voi minua raukkaa, ei tällaiseen asemaan saa miestä laittaa. Toisessa kädessä erittäin hyvää seksiä mukavan naisen kanssa. Toisessa hieman äkkipikainen suhdefanaatikko. En minä niin naiivi ole etten ymmärtäisi että tämä on jonkinlainen yritys saada meidät takaisin läheisempiin väleihin ja ehkä koukuttaa seksillä taas lähemmäksi parisuhdetta, mutta tarjous on melko houkutteleva. Olen mies ja seksi on iso asia minulle. Puhumattakaan kun Yliopistonainen tykkää melkein täysin samoista asioista kuin minäkin. Seksi oli huikean hyvää, mutta omantunnon tuskat ovat valtaisat enkä ota huomioon edes itsetuntoa tai moraalia. On varmasti väärin roikuttaa naista jossain säätötilanteessa jos tietää ettei siitä tule mitään muuta kuin seksiä, mutta toisaalta itsehän hän sitä on ehdottanut. Itsetunnon saluunan ovista mennään karmit kaulassa läpi jos nyt suostun seksisuhteeseen päämärien selkeästi ollessa minun koukuttaminen seksillä takaisin parisuhteeseen, mutta toisaalta minähän olen tietoinen asiasta ja se ei tule ikinä tapahtumaan.

 

Puhumattakaan että minun moraaliin (HAHA!) ei oikein istu tällainen pelailu. Jos pelailu on sympaattista ja rakastavaista niin se on sallittua, ehkäpä jopa tavoiteltavaa. Sellaista mitä ihastuneet ihmiset tekevät toisilleen kun eivät ole oikein varmoja toisen tunteista ja ollaan niin ihanan ällöhuomaavaisia ja sellaista, mutta tämähän on aivan selkeää tietoista manipulointia. Jos tähän kelkkaan hyppään niin käytännössä minä myös ajaudun tähän manipulaatiopeliin kun tietoisesti harrastan seksiä hänen kanssaan vaikka tiedän että hän yrittää käännyttää minua. Jotenkin... ällöttävää?

 

Toisaalta se on seksiä. Hel-ve-tin hyvää seksiä. Sitä olisi tarjolla paljon ja helposti. Miksi pitää olla mies ja tällainen nälkä seksiin joka palaa aina jossain vaiheessa. Vielä se tuntuu ihan siedettävältä, mutta tiedän että jossain vaiheessa se kasvaa niin suureksi että jos ei muuta taivaasta tipahda niin suostun tuohon diiliin. Hyvä diilihän se olisi jos me oikeasti oltaisi vain kavereita jotka harrastaa seksiä, mutta se taustavire ja manipulaatio on niin selvästi nähtävissä taustalla.

 

Ärsyttävää.

 

Taidan pitkästä aikaa lähteä viikonloppuna baariin katsomaan jos sieltä löytyisi vaikka joku suhteellisen tervejärkinen yksilö. Etsin sieltä mahdollisimman normaalin naisen. Ei niitä kaikkein puunatuimpia minimekko koikkeleita, eikä sitä itseään lihatiskillä tarjolla pitävää hieman tukevaa tankotanssijaa. Vaan sen rauhassa yksin istuvan ympärilleen katselevan normaalin naisen. Sen joka jäi pitämään pöytää kun muut meni tilaamaan lisää, vessaan tai röökille. Juon vain muutaman oluen ja menen selvin päin puhumaan näille naisille. Tarjoamaan juttuseuraa. Höpöttelemään niitä näitä. Ehkä sitä osaa joku arvostaa. Toivottavasti.